Problem z rozrządem 1.4 tsi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • meehoo
    Classic
    • 2013
    • 26

    LUKI, dzięki za info, wybacz moją niewiedzę, dopiero zgłębiam temat 1.4 TSI.
    Czyli mówiąc krótko, robiąc z dopłatą SAP lub w tanim niezależnym warsztacie, płacę około 3200PLN i mam najświeższe części, które były montowane od czerwca 2010 i śpię spokojnie?
    Moja Octa:
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=83105

    Komentarz

    • pascal
      Rider
      • 2009
      • 510
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      napisz do Robekcool bedziesz wiedział. kwota którą wymieniłem to za komplet jest chyba. a z pociskaniem ASO to różnie bywa, zwłaszcza jak nie kazdy serwisuje w ASO. za 4000 to mozna nowy sinlik wyrwać - juz z wymianą.

      Poza tym zadam po raz kolejny pytanie - ilu osobom się ten rozrząd faktycznie spieprzył? Bo z tego co się orientuję to większość wymienia bo nasrało w gacie po przeczytaniu kilkudziesięciu stron bicia piany ?

      Komentarz

      • LUKI
        RS
        • 2005
        • 5776

        Zamieszczone przez meehoo
        KI, dzięki za info, wybacz moją niewiedzę, dopiero zgłębiam temat 1.4 TSI.
        no problem

        Zamieszczone przez meehoo
        Czyli mówiąc krótko, robiąc z dopłatą SAP lub w tanim niezależnym warsztacie, płacę około 3200PLN i mam najświeższe części, które były montowane od czerwca 2010 i śpię spokojnie?
        jak serwisujesz w ASO i pociśniesz ASO/SAP to dostaniesz rabat 30/50/70/100% na części i 30% na robociznę

        generalnie 70% na części wskakuje z automatu

        btw
        nawet jak masz 4letnią o2fl...
        kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

        SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

        Komentarz

        • TomaszW
          Ambiente
          • 2009
          • 221
          • Volkswagen

          Możecie mi powiedzieć czy to normalne? Nigdy nie interesowałem się tym. Auto tylko na trasy i przebieg 47 tyś km. Dźwięk nagrałem telefonem.
          Martwi mnie metaliczny stukot, który pojawia się około minuty nagrania. Stukot powtarza się 4 krotonie.

          Dźwięk przy pierwszym odpaleniu.

          Auto ma być za miesiąc sprzedawane i szlak mnie trafi jak coś jest nie tak.

          Komentarz

          • marcink_1
            Rider
            • 2010
            • 312

            Wydaje mi się, że mój podobnie się zachowuje i nie zamierzam nic robić na razie. Nie słyszałem na tym nagraniu wyraźnych metalicznych stuków, które były gdzieś demonstrowane w nagraniu zamieszczonym na forum, które to stuki są ewidentnym przesłaniem do dokonywania napraw. Myślę, więc że na razie jest ok i nie masz się czym przejmować. Po prostu jeżeli zapali Ci z większymi obrotami co nieraz się zdarza, to pracuje głośniej i tyle.

            Pozdrawiam.



            Zamieszczone przez TomaszW
            Możecie mi powiedzieć czy to normalne? Nigdy nie interesowałem się tym. Auto tylko na trasy i przebieg 47 tyś km. Dźwięk nagrałem telefonem.
            Martwi mnie metaliczny stukot, który pojawia się około minuty nagrania. Stukot powtarza się 4 krotonie.

            Dźwięk przy pierwszym odpaleniu.

            Auto ma być za miesiąc sprzedawane i szlak mnie trafi jak coś jest nie tak.

            Komentarz

            • LUKI
              RS
              • 2005
              • 5776

              Zamieszczone przez TomaszW
              Auto ma być za miesiąc sprzedawane i szlak mnie trafi jak coś jest nie tak.
              więc czym się martwisz :?:

              gamoń się nie połapie...


              dla mnie na pewno napinacz jest do wymiany (więc przy jednej robocie i łańcuch) a jak będziesz mieć rozłożone sprawdzić nastawnik (poprawny numer)
              kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

              SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

              Komentarz

              • TomaszW
                Ambiente
                • 2009
                • 221
                • Volkswagen

                W środę byłem w ASO na diagnozie głośnego dźwięku z komory silnika. Miałem straszne obawy że to skrzynia albo właśnie rozrząd. Na szczęście okazało się łożysko w przednim prawym kole. Podczas wymiany sprawdzili mi silnik i rozrząd i stwierdzili że wszystko jest niby ok.

                Komentarz

                • Wlod
                  Drive
                  • 2006
                  • 63

                  Mam 1.4tsi rok 2010, jestem pierwszym właścicielem, terkotanie pojawiło sie po ok roku przebieg ok 40000, zanim dojechałem do serwisu, padła turbina więc zrobili rozrząd(dzis wiem ze wymienili tylko wariator), oraz wymienili turbinę. Kolejna turbina takze zaczęła niedomagac , ratuję jej dzialanie podlewając wd40 co pewien czas os zacinającego sie zaworu. Dzis przy przebiegu 100600 zapalił się check engine, wjechałęm do serwisu w Bydgoszczy-panowie stwierdzili ze trzeba wymienic kpl.rozrząd za kwotę 1400zł. Odmowilem pozostawienia pojazdu poniewaz musiałem byc na rano w Warszawie. Zakładam ze kpl. rozrząd za 1400 to koszt wym.serwisowej bez wariatora. Pytanie-kto w wawie zrobi to taniej? Zakładam ze 1400zł podane przez serwis jest kwotą ktorą nalezy podzielic przez dwa i poszukac wykonawcy na wolnym rynku.

                  Komentarz

                  • pawelsz
                    Drive
                    • 2009
                    • 40

                    Zamieszczone przez Wlod
                    Zakładam ze 1400zł podane przez serwis jest kwotą ktorą nalezy podzielic przez dwa i poszukac wykonawcy na wolnym rynku.
                    No ja bym nie był taki pewien czy na wolnym rynku kogoś znajdziesz kto zrobi to taniej. Dodatkowo części musisz i tak kupić w ASO więc bez usługi u nich tak cię na nich złoją że to się pewnie nie opłaci - tak sądzę ale nie badałem tematu. Mam nadzieję że mnie jeszcze długo nie dopadnie.

                    Komentarz

                    • LUKI
                      RS
                      • 2005
                      • 5776

                      Zamieszczone przez Wlod
                      Kolejna turbina takze zaczęła niedomagac , ratuję jej dzialanie podlewając wd40 co pewien czas os zacinającego sie zaworu.
                      ale to nie turbo się wysrało, tylko zawór upustowy w kolektorze (możesz wymienić sam kolektor) wtedy koszta wymiany/części są dużo niższe

                      btw
                      ale ASO tego nie praktykuje i wymienia komplet

                      Zamieszczone przez Wlod
                      Zakładam ze kpl. rozrząd za 1400 to koszt wym.serwisowej bez wariatora.
                      dokładnie tak, bez wariatora

                      Zamieszczone przez Wlod
                      Pytanie-kto w wawie zrobi to taniej?
                      czy taniej to nie wiem, ale jak chcesz podam Ci namiary na mojego znajomego z ASO SKODA POLMOT przy Sokratesa na Bielanach (bardzo ich polecam :!: )

                      podjedziesz, umówisz się i wypytasz co i jak...


                      Zamieszczone przez Wlod
                      check engine
                      zapali się również przy bardzo częstym 'wieszaniu' zaworu upustowego w kolektorze (wystarczy 4x z rzędu i wyskakuje na szafie)
                      kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                      SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                      Komentarz

                      • iFi
                        Elegance
                        • 2012
                        • 906

                        Po prostu dopytaj co wchodzi w skład tej naprawy i będzie wszystko jasne. Przecież muszą Ci to przedstawić, choćby fakturą.

                        Należy też, moim zdaniem, pamiętać o jednej ważnej rzeczy. Jak bierzesz naprawę w ASO to w razie kolejnej awarii w przeciągu dwóch lat zostawiasz im samochód i niech robią. Oni dostarczyli części, zakładali, niech robią. Kupisz części w ASO, założysz poza ASO i w razie W masz problem.... Zaraz się zacznie, że źle założone, niezgodnie ze sztuką i inne problemy.

                        Komentarz

                        • LUKI
                          RS
                          • 2005
                          • 5776

                          Zamieszczone przez Wlod
                          wjechałęm do serwisu w Bydgoszczy-panowie stwierdzili ze trzeba wymienic kpl.rozrząd
                          że niby jak to stwierdzili :?:

                          btw
                          dla mnie to w ogóle paranoja, że w ASO wymienili nastawnik, a wiedząc i widząc przede wszystkim łańcuch przedliftowy nie zrobili wymiany za jednym strzałem...
                          nie wspominając o napinaczu ehh
                          kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                          SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                          Komentarz

                          • taxidriver
                            Classic
                            • 2010
                            • 36

                            Dear All,

                            czy mozecie mi dac namiary na miejsce / osobe, gdzie zakupie set rozrzadu do 1.4 tsi CAXA.
                            Chodzi mi o kpl. z nastawnikiem, napinaczem i lancuszkiem.
                            Stachu47 z allegro juz nie istnieje, sprawdzalem przez ogloszenia w dziale sprzedaz - sa, ale z cena ASO (ok. 2500 za czesci).
                            Wiem, ze wczesniej przewijaly sie jakies nicki uzytkownikow sprzedajacych czesci ale z tych 78-miiu stron nie sposob ich znalezc.

                            Z gory dzieki za pomoc..
                            Audi Coupe 2.8 V6 ('05 - '12)
                            Golf VI 1.6 BSE ('12 - .. )

                            Komentarz

                            • endryu
                              RS
                              • 2006
                              • 3776
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                              taxidriver, Koledzy kupowali zestaw u maciejek-a.
                              O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                              O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                              =================================================

                              Komentarz

                              • cordoba12
                                Ambiente
                                • 2012
                                • 210
                                • Octavia II (1Z3)
                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                Zamieszczone przez endryu
                                taxidriver, Koledzy kupowali zestaw u maciejek-a.
                                Ja cały zestaw kupowałem u konkon/a. maciejek obecnie niechętnie sprzedaje rozrządy do CAXA.
                                Mój Szkodnik :-)
                                Pozdrawiam
                                Rafał

                                Komentarz

                                • LUKI
                                  RS
                                  • 2005
                                  • 5776

                                  Zamieszczone przez cordoba12
                                  maciejek obecnie niechętnie sprzedaje rozrządy do CAXA.
                                  a to ciekawostka

                                  byłem wczoraj u Maćka

                                  taxidriver,

                                  dzwoń 692 312 345
                                  kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                  SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                  Komentarz

                                  • cordoba12
                                    Ambiente
                                    • 2012
                                    • 210
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                    No ja też byłem i rozmawiałem z nim osobiście. I dał mi do zrozumienia żebym kupił sobie części w ASO bo gdyby znowu się wysrał rozrząd to będzie mniejszy problem z reklamacją itd. Nie mówię że nie sprzeda części, ale według mnie do CAXY robi to niechętnie ( chodzi mi tylko i wyłącznie o rozrząd )
                                    Mój Szkodnik :-)
                                    Pozdrawiam
                                    Rafał

                                    Komentarz

                                    • radik79
                                      Ambiente
                                      • 2008
                                      • 222
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                      ale to nie turbo się wysrało, tylko zawór upustowy w kolektorze (możesz wymienić sam kolektor)
                                      LUKI, mam pytanie jakie są objawy problemów z tym zaworem?

                                      Pozdr,
                                      Radek
                                      ... Èerná Magic s perle»ovým efektem, dvouzónová klimatizace s elektronickou regulací, dal¹í 4 reproduktory vzadu, navigaèní systém "COLUMBUS"...

                                      Komentarz

                                      • Wlod
                                        Drive
                                        • 2006
                                        • 63

                                        Ciąg dalszy: Auto stoi od piątku na Sokratesa Wa-wa, stwierdzono ze łańcuch jest ok, nastawnik tez, wine ponosi czujnik połozenia wału i cos tam jeszcze o ile dobrze zrozumiałem. Dzis tj w poniedzialek bedzie gotowy koszt to czujnik+jakies drobiazgi i robocizna, wyrazilem tez zgode na rozebranie rozrządu celem weryfikacji(dod.koszt). Tel. z serwisu ok godz.12:00-auto gotowe.
                                        Generalnie koszty wyszły duzo nizsze niz pierwotnie zakładałem stąd tez nie bardzo wsłuchiwałem się w głos Pana serwisanta. Niestety po godzinie 14:00 tel. do mojej zony ze po probnej jezdzie check zapalił sie znow i jestesmy w pkt.wyjścia. Nadmieniam ze auto uzytkuje moja zona i to ona odebrała tel.dotyczący powtornego wystąpienia usterki poniewaz to ona miała odebrać pojazd. Podobno check się pali a w kompie brak błędów....

                                        Komentarz

                                        • LUKI
                                          RS
                                          • 2005
                                          • 5776

                                          Zamieszczone przez radik79
                                          ale to nie turbo się wysrało, tylko zawór upustowy w kolektorze (możesz wymienić sam kolektor)
                                          LUKI, mam pytanie jakie są objawy problemów z tym zaworem?

                                          Pozdr,
                                          Radek
                                          kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                          SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                          Komentarz

                                          • TomaszW
                                            Ambiente
                                            • 2009
                                            • 221
                                            • Volkswagen

                                            Ciekawostka cenowa

                                            Komentarz

                                            • jarekbarcaaa
                                              Ambiente
                                              • 2013
                                              • 204

                                              czajna

                                              Komentarz

                                              • BartekT
                                                Classic
                                                • 2010
                                                • 32

                                                Nawiązując do tematu chciałem opisać moje przygody dotyczące wymiany rozrządu. Zaczęło się w lipcu. Rozrząd już hałasował jakieś pół roku, jednak na początku wakacji się to tak nasiliło że postanowiłem z tym do ASO pojechać. Diagnoza prosta, zostawiłem na noc samochód, rano w ASO odpalili, posłuchali i stwierdzili że do wymiany rozrząd, napinacz +łańcuch + koło zębate napędu pompy wody - za wszystko wyszło 1700zł. sprawdzałem też poza ASO u Kolasińskiego i cena była minimalnie niższa więc w dobrej wierze zrobiłem to w ASO. Nie nacieszyłem się jednak długo bo już w sierpniu pojawił się znajomy dźwięk z okolic rozrządu. Po odpaleniu przez kilka sekund z silnika dobiega dźwięk walenia młotkiem po obudowie łańcucha. Na dniach była kolejna wizyta w ASO. Obstawiałem nastawnik. I też się to podobno potwierdziło, pan z ASO miło potwierdził iż najprawdopodobniej będzie nastawnik do wymiany. Czyli w skrócie 1900 za część + 1000 zł za rozkręcenie rozrządu. Zdziwił się też że od razu nie wymienili wcześniej nastawnika, że zawsze komplet wymieniają. Ja słuchając tego przecierałem oczy z niedowierzania, jakiś mega kompetentny musi być ten serwis. Stwierdził jednak później że skoro wcześniej nie wymienili to nastawnik musiał być dobry.... Dodatkowo zostałem zrugany za to że w silniku było za mało oleju, na to ze zdziwieniem odparłem, że sami olej wlewali na początku lipca i jest mało możliwe żeby w 2 miesiące cały olej zszedł. Pan chciał usilnie zostawić samochód na kolejny dzień bo stwierdził że akumulator jest rozładowany i musi go cała noc ładować, byłem też mocno zaskoczony gdyż akumulator wymieniałem 2 lata temu i nie ma żadnych objawów tego że jest rozładowany. Cała ta ostania wizyta w ASO straszeni mi śmierdziała. Jakby na siłę chcieli samochód zostawić i doszukiwać się. Reasumując mam do wymiany nastawnik i grubo się zastanawiam co z tym fantem zrobić. Macie jakieś doświadczenie ile z tym można jeździć ?, sprawdzałem też u Kolasińskiego, cena za nastawnik taka sama jak w ASO natomiast robota wyjdzie taniej. Na razie po wymianie łańcucha jestem delikatnie mówiąc spłukany
                                                O2FL 1.4 TSI AMBIENTE

                                                Komentarz

                                                • jarekbarcaaa
                                                  Ambiente
                                                  • 2013
                                                  • 204

                                                  nic nie rób z tym ,nic Ci sie nie stanie a ,ze troche powali to pikuś

                                                  Komentarz

                                                  • LUKI
                                                    RS
                                                    • 2005
                                                    • 5776

                                                    BartekT, dla mnie szok, że nie wymienili nastawnika za pierwszym podejściem...

                                                    generalnie wydymali Cię na miękko

                                                    nic nie poradzisz, hajs musisz położyć na stół

                                                    z ciekawostek dropsa, to napisałbym do SAP - opisz dokładnie całą sytuację, numery zleceń, co kiedy robione, kiedy serwisowane - może uda się coś ugrać
                                                    kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                                    SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...